هارتلی، هال (۱۹۶۰): تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
(یک نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
{{جعبه زندگینامه | |||
|عنوان =هال هارتلی | |||
|نام =Hal Hartley | |||
|نام دیگر= | |||
|نام اصلی= | |||
|نام مستعار=نِد رایفل | |||
|لقب= | |||
|زادروز=۱۹۶۰م | |||
|تاریخ مرگ= | |||
|دوره زندگی= | |||
|ملیت=امریکایی | |||
|محل زندگی= | |||
|تحصیلات و محل تحصیل= | |||
| شغل و تخصص اصلی =کارگردان، ، تدوینگر، تهیهکننـده | |||
|شغل و تخصص های دیگر=فیلمنامهنویس | |||
|سبک = | |||
|مکتب = | |||
|سمت = | |||
|جوایز و افتخارات = | |||
|آثار =باورنکردنی (۱۹۹۰)، اعتماد (۱۹۹۱)، مردان سادهدل (۱۹۹۲)، آماتور (۱۹۹۴)، فِلِرت (۱۹۹۵) و هنری ابله (۱۹۹۸) | |||
|خویشاوندان سرشناس = | |||
|گروه مقاله =سینما | |||
|دوره = | |||
|فعالیتهای مهم = | |||
|رشته = | |||
|پست تخصصی = | |||
|باشگاه = | |||
}} | |||
[[پرونده:41010800-2.jpg|بندانگشتی|هال هارتلی]] | [[پرونده:41010800-2.jpg|بندانگشتی|هال هارتلی]] | ||
هارتلی، هال (۱۹۶۰)(Hartley, Hal) | |||
کارگردان، فیلمنامهنویس<ref>screenwriter</ref>، تدوینگر<ref>editor </ref>، و | کارگردان، فیلمنامهنویس<ref>screenwriter</ref>، تدوینگر<ref>editor </ref>، و تهیهکنندۀ امریکایی. از فیلمسازان مستعد و نوآوری است که فیلمهای شخصی شوخطبعانهای با درونمایههای فلسفی میسازد، ازجمله ''حقیقت باورنکردنی''<ref>''The Unbelievable Truth''</ref> (۱۹۹۰)، ''اعتماد''<ref>''Trust''</ref> (۱۹۹۱)، ''مردان سادهدل''<ref>''Simple Men''</ref> (۱۹۹۲)، ''آماتور''<ref>''Amateur''</ref> (۱۹۹۴)، ''فِلِرت''<ref>''Flirt''</ref> (۱۹۹۵) و ''هنری ابله''<ref>''Henry Fool''</ref> (۱۹۹۸). هال هارتلی از مهمترین شخصیتهای جنبش احیای سینمای مستقل امریکا در دهۀ ۱۹۹۰ است. فیلمهای او، که متأثر از [[گدار، ژان ـ لوک (۱۹۳۰)|ژان ـ لوک گدار]]<ref>Jean-luc Godard </ref>، فیلمساز فرانسوی موج نو<ref>New Wave </ref>، است طرفدارانی اندک اما وفادار در مجامع هنری یافته است. ماجرای بیشتر فیلمهای هارتلی در لانگآیلند<ref>Long Island </ref>، نیویورک، میگذرد که خودش در آنجا بزرگ شده است. همچنین با نام مستعار نِد رایفل<ref>Ned Rifle</ref> موسیقی بیشتر فیلمهایش را میسازد. | ||
| | ||
---- | ----<references /> | ||
[[رده:سینما]] | |||
[[ | [[رده:جهان - اشخاص]] | ||
[[ | |||
نسخهٔ کنونی تا ۳۰ اوت ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۳۶
هال هارتلی Hal Hartley | |
---|---|
زادروز |
۱۹۶۰م |
ملیت | امریکایی |
شغل و تخصص اصلی | کارگردان، ، تدوینگر، تهیهکننـده |
شغل و تخصص های دیگر | فیلمنامهنویس |
آثار | باورنکردنی (۱۹۹۰)، اعتماد (۱۹۹۱)، مردان سادهدل (۱۹۹۲)، آماتور (۱۹۹۴)، فِلِرت (۱۹۹۵) و هنری ابله (۱۹۹۸) |
گروه مقاله | سینما |
هارتلی، هال (۱۹۶۰)(Hartley, Hal)
کارگردان، فیلمنامهنویس[۱]، تدوینگر[۲]، و تهیهکنندۀ امریکایی. از فیلمسازان مستعد و نوآوری است که فیلمهای شخصی شوخطبعانهای با درونمایههای فلسفی میسازد، ازجمله حقیقت باورنکردنی[۳] (۱۹۹۰)، اعتماد[۴] (۱۹۹۱)، مردان سادهدل[۵] (۱۹۹۲)، آماتور[۶] (۱۹۹۴)، فِلِرت[۷] (۱۹۹۵) و هنری ابله[۸] (۱۹۹۸). هال هارتلی از مهمترین شخصیتهای جنبش احیای سینمای مستقل امریکا در دهۀ ۱۹۹۰ است. فیلمهای او، که متأثر از ژان ـ لوک گدار[۹]، فیلمساز فرانسوی موج نو[۱۰]، است طرفدارانی اندک اما وفادار در مجامع هنری یافته است. ماجرای بیشتر فیلمهای هارتلی در لانگآیلند[۱۱]، نیویورک، میگذرد که خودش در آنجا بزرگ شده است. همچنین با نام مستعار نِد رایفل[۱۲] موسیقی بیشتر فیلمهایش را میسازد.