هومر، وینزلو (۱۸۳۶ـ۱۹۱۰): تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکیجو | دانشنامه آزاد پارسی
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
 
(یک نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:


{{جعبه زندگینامه|عنوان=جعبه زندگینامه|نام=|نام دیگر=|نام اصلی=|نام مستعار=|لقب=|زادروز=|تاریخ مرگ=|دوره زندگی=|ملیت=|محل زندگی=|تحصیلات و محل تحصیل=|شغل و تخصص اصلی=|شغل و تخصص های دیگر=|سبک=|مکتب=|سمت=|جوایز و افتخارات=|آثار=|خویشاوندان سرشناس=|گروه مقاله=|دوره=|فعالیت های مهم=|رشته=|پست تخصصی=|باشگاه=}}هومِر، وینْزْلو (۱۸۳۶ـ۱۹۱۰)(Homer, Winslow)<br />  
{{جعبه زندگینامه|عنوان=وینزلو هومر|نام=Winslow Homer|نام دیگر=|نام اصلی=|نام مستعار=|لقب=|زادروز=بوستون۱۸۳۶م|تاریخ مرگ=۱۹۱۰م|دوره زندگی=|ملیت=امریکایی|محل زندگی=|تحصیلات و محل تحصیل=|شغل و تخصص اصلی=چاپگر لوح سنگی، نقاش|شغل و تخصص های دیگر=|سبک=رئالیسم|مکتب=|سمت=|جوایز و افتخارات=|آثار=تابلوی گلف استریم (۱۸۹۹م)، اجرای تابلوی اسیران جبهه (۱۸۶۶م)، بازی کروکه (۱۸۸۶م)|خویشاوندان سرشناس=|گروه مقاله=نگارگری و مجسمه سازی جهان|دوره=|فعالیت های مهم=|رشته=|پست تخصصی=|باشگاه=}}
[[پرونده:41162500-5.jpg|بندانگشتی|تابلوی اسیران جبهه اثر وینزلو هومر]]
هومر، وینزلو (۱۸۳۶ـ۱۹۱۰م)(Homer, Winslow)<br />  
[[پرونده:41162500-2.jpg|بندانگشتی|وینزلو هومر]]
[[پرونده:41162500-2.jpg|بندانگشتی|وینزلو هومر]]
چاپگر لوح سنگی<ref>lithographer </ref>، و نقاش امریکایی. از سرآمدان [[ریالیسم (هنر و ادبیات)|رئالیسم]]<ref>realism </ref>&nbsp;بود؛ به‌سبب نقاشی‌های درخشانش از صحنه‌های دریایی با رنگ‌ روغن و آبرنگ شهرت یافت. بیشتر آثارش را در دو دهۀ ۱۸۸۰ و ۱۸۹۰ پدید آورد؛ تابلوی ''گلف استریم<ref>''The Gulf Stream''</ref>''&nbsp;(۱۸۹۹؛ موزۀ هنر متروپولیتن، نیویورک) نمونه‌ای از آن‌هاست. هومر در بوستون به‌دنیا آمد، و کارش را با مصورسازی مجلات ازجمله ''هفته‌نامۀ‌ هارپر<ref>''Harper’s Weekly''</ref>''&nbsp;آغاز کرد. با اجرای تابلوی ''اسیران جبهه<ref>''Prisoners from the Front''</ref>''&nbsp;(۱۸۶۶؛ موزۀ هنری متروپولیتن<ref>Metropolitan Museum of Art</ref>، نیویورک) اسم‌ورسمی یافت؛ این اثر گزارشی است از مصائب [[جنگ داخلی امریکا]]<ref>American Civil War</ref>. پس از دیدار از پاریس در ۱۸۶۶، به مضامین ساده‌تری، همچون زندگی روستایی، رو ‌آورد که از [[امپرسیونیسم]]<ref>Impressionism </ref>&nbsp;آغازین تأثیر داشت.''بازی کروکه<ref>''Croquet Scene''</ref>''&nbsp;(۱۸۸۶؛ مؤسسۀ هنری، شیکاگو<ref>Art Institute, Chicago</ref>)، نمونۀ شاخصی است از نفوذ امپرسیونیسم در آثارش.
چاپگر لوح سنگی<ref>lithographer </ref>، و نقاش امریکایی. از سرآمدان [[ریالیسم (هنر و ادبیات)|رئالیسم]]<ref>realism </ref> بود؛ به‌سبب نقاشی‌های درخشانش از صحنه‌های دریایی با رنگ‌ روغن و آبرنگ شهرت یافت. بیشتر آثارش را در دو دهۀ ۱۸۸۰ و ۱۸۹۰م پدید آورد؛ تابلوی ''گلف استریم<ref>''The Gulf Stream''</ref>'' (۱۸۹۹م؛ موزۀ هنر [[متروپولیتن (نیویورک)|متروپولیتن، نیویورک]]) نمونه‌ای از آن‌هاست. هومر در [[بوستون]] به‌دنیا آمد، و کارش را با مصورسازی مجلات ازجمله ''هفته‌نامۀ‌ هارپر<ref>''Harper’s Weekly''</ref>'' آغاز کرد. با اجرای تابلوی ''اسیران جبهه<ref>''Prisoners from the Front''</ref>'' (۱۸۶۶م؛ موزۀ هنری متروپولیتن<ref>Metropolitan Museum of Art</ref>، نیویورک) اسم‌ورسمی یافت؛ این اثر گزارشی است از مصائب [[جنگ داخلی امریکا]]<ref>American Civil War</ref>. پس از دیدار از [[پاریس، شهر|پاریس]] در ۱۸۶۶م، به مضامین ساده‌تری، همچون زندگی روستایی، رو ‌آورد که از [[امپرسیونیسم]]<ref>Impressionism </ref> آغازین تأثیر داشت. ''بازی کروکه<ref>''Croquet Scene''</ref>'' (۱۸۸۶م؛ مؤسسۀ هنری، شیکاگو<ref>Art Institute, Chicago</ref>)، نمونۀ شاخصی است از نفوذ امپرسیونیسم در آثارش.
[[پرونده:41162500-3.jpg|بندانگشتی|اثری از وینزلو هومر]]
[[پرونده:41162500-3.jpg|بندانگشتی|Breezing Up (A Fair Wind)، اثری از وینزلو هومر]]
&nbsp;
&nbsp;



نسخهٔ کنونی تا ‏۱۱ ژانویهٔ ۲۰۲۵، ساعت ۲۰:۱۰

وینزلو هومر
Winslow Homer
زادروز بوستون۱۸۳۶م
درگذشت ۱۹۱۰م
ملیت امریکایی
شغل و تخصص اصلی چاپگر لوح سنگی، نقاش
سبک رئالیسم
آثار تابلوی گلف استریم (۱۸۹۹م)، اجرای تابلوی اسیران جبهه (۱۸۶۶م)، بازی کروکه (۱۸۸۶م)
گروه مقاله نگارگری و مجسمه سازی جهان
تابلوی اسیران جبهه اثر وینزلو هومر

هومر، وینزلو (۱۸۳۶ـ۱۹۱۰م)(Homer, Winslow)

وینزلو هومر

چاپگر لوح سنگی[۱]، و نقاش امریکایی. از سرآمدان رئالیسم[۲] بود؛ به‌سبب نقاشی‌های درخشانش از صحنه‌های دریایی با رنگ‌ روغن و آبرنگ شهرت یافت. بیشتر آثارش را در دو دهۀ ۱۸۸۰ و ۱۸۹۰م پدید آورد؛ تابلوی گلف استریم[۳] (۱۸۹۹م؛ موزۀ هنر متروپولیتن، نیویورک) نمونه‌ای از آن‌هاست. هومر در بوستون به‌دنیا آمد، و کارش را با مصورسازی مجلات ازجمله هفته‌نامۀ‌ هارپر[۴] آغاز کرد. با اجرای تابلوی اسیران جبهه[۵] (۱۸۶۶م؛ موزۀ هنری متروپولیتن[۶]، نیویورک) اسم‌ورسمی یافت؛ این اثر گزارشی است از مصائب جنگ داخلی امریکا[۷]. پس از دیدار از پاریس در ۱۸۶۶م، به مضامین ساده‌تری، همچون زندگی روستایی، رو ‌آورد که از امپرسیونیسم[۸] آغازین تأثیر داشت. بازی کروکه[۹] (۱۸۸۶م؛ مؤسسۀ هنری، شیکاگو[۱۰])، نمونۀ شاخصی است از نفوذ امپرسیونیسم در آثارش.

Breezing Up (A Fair Wind)، اثری از وینزلو هومر

 


  1. lithographer
  2. realism
  3. The Gulf Stream
  4. Harper’s Weekly
  5. Prisoners from the Front
  6. Metropolitan Museum of Art
  7. American Civil War
  8. Impressionism
  9. Croquet Scene
  10. Art Institute, Chicago