هومر، وینزلو (۱۸۳۶ـ۱۹۱۰): تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
(۴ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
{{جعبه زندگینامه|عنوان=وینزلو هومر|نام=Winslow Homer|نام دیگر=|نام اصلی=|نام مستعار=|لقب=|زادروز=بوستون۱۸۳۶م|تاریخ مرگ=۱۹۱۰م|دوره زندگی=|ملیت=امریکایی|محل زندگی=|تحصیلات و محل تحصیل=|شغل و تخصص اصلی=چاپگر لوح سنگی، نقاش|شغل و تخصص های دیگر=|سبک=رئالیسم|مکتب=|سمت=|جوایز و افتخارات=|آثار=تابلوی گلف استریم (۱۸۹۹م)، اجرای تابلوی اسیران جبهه (۱۸۶۶م)، بازی کروکه (۱۸۸۶م)|خویشاوندان سرشناس=|گروه مقاله=نگارگری و مجسمه سازی جهان|دوره=|فعالیت های مهم=|رشته=|پست تخصصی=|باشگاه=}} | |||
[[پرونده:41162500-5.jpg|بندانگشتی|تابلوی اسیران جبهه اثر وینزلو هومر]] | |||
هومر، وینزلو (۱۸۳۶ـ۱۹۱۰م)(Homer, Winslow)<br /> | |||
[[پرونده:41162500-2.jpg|بندانگشتی|وینزلو هومر]] | |||
چاپگر لوح سنگی<ref>lithographer </ref>، و نقاش امریکایی. از سرآمدان [[ریالیسم (هنر و ادبیات)|رئالیسم]]<ref>realism </ref> بود؛ بهسبب نقاشیهای درخشانش از صحنههای دریایی با رنگ روغن و آبرنگ شهرت یافت. بیشتر آثارش را در دو دهۀ ۱۸۸۰ و ۱۸۹۰م پدید آورد؛ تابلوی ''گلف استریم<ref>''The Gulf Stream''</ref>'' (۱۸۹۹م؛ موزۀ هنر [[متروپولیتن (نیویورک)|متروپولیتن، نیویورک]]) نمونهای از آنهاست. هومر در [[بوستون]] بهدنیا آمد، و کارش را با مصورسازی مجلات ازجمله ''هفتهنامۀ هارپر<ref>''Harper’s Weekly''</ref>'' آغاز کرد. با اجرای تابلوی ''اسیران جبهه<ref>''Prisoners from the Front''</ref>'' (۱۸۶۶م؛ موزۀ هنری متروپولیتن<ref>Metropolitan Museum of Art</ref>، نیویورک) اسمورسمی یافت؛ این اثر گزارشی است از مصائب [[جنگ داخلی امریکا]]<ref>American Civil War</ref>. پس از دیدار از [[پاریس، شهر|پاریس]] در ۱۸۶۶م، به مضامین سادهتری، همچون زندگی روستایی، رو آورد که از [[امپرسیونیسم]]<ref>Impressionism </ref> آغازین تأثیر داشت. ''بازی کروکه<ref>''Croquet Scene''</ref>'' (۱۸۸۶م؛ مؤسسۀ هنری، شیکاگو<ref>Art Institute, Chicago</ref>)، نمونۀ شاخصی است از نفوذ امپرسیونیسم در آثارش. | |||
[[پرونده:41162500-3.jpg|بندانگشتی|Breezing Up (A Fair Wind)، اثری از وینزلو هومر]] | |||
| | ||
---- | ---- | ||
[[Category:نگارگری و مجسمه سازی جهان]] [[Category:قرن 20 - اشخاص]] | [[Category:نگارگری و مجسمه سازی جهان]] | ||
[[Category:قرن 20 - اشخاص]] | |||
<references /> |
نسخهٔ کنونی تا ۱۱ ژانویهٔ ۲۰۲۵، ساعت ۲۰:۱۰
وینزلو هومر Winslow Homer | |
---|---|
زادروز |
بوستون۱۸۳۶م |
درگذشت | ۱۹۱۰م |
ملیت | امریکایی |
شغل و تخصص اصلی | چاپگر لوح سنگی، نقاش |
سبک | رئالیسم |
آثار | تابلوی گلف استریم (۱۸۹۹م)، اجرای تابلوی اسیران جبهه (۱۸۶۶م)، بازی کروکه (۱۸۸۶م) |
گروه مقاله | نگارگری و مجسمه سازی جهان |
هومر، وینزلو (۱۸۳۶ـ۱۹۱۰م)(Homer, Winslow)
چاپگر لوح سنگی[۱]، و نقاش امریکایی. از سرآمدان رئالیسم[۲] بود؛ بهسبب نقاشیهای درخشانش از صحنههای دریایی با رنگ روغن و آبرنگ شهرت یافت. بیشتر آثارش را در دو دهۀ ۱۸۸۰ و ۱۸۹۰م پدید آورد؛ تابلوی گلف استریم[۳] (۱۸۹۹م؛ موزۀ هنر متروپولیتن، نیویورک) نمونهای از آنهاست. هومر در بوستون بهدنیا آمد، و کارش را با مصورسازی مجلات ازجمله هفتهنامۀ هارپر[۴] آغاز کرد. با اجرای تابلوی اسیران جبهه[۵] (۱۸۶۶م؛ موزۀ هنری متروپولیتن[۶]، نیویورک) اسمورسمی یافت؛ این اثر گزارشی است از مصائب جنگ داخلی امریکا[۷]. پس از دیدار از پاریس در ۱۸۶۶م، به مضامین سادهتری، همچون زندگی روستایی، رو آورد که از امپرسیونیسم[۸] آغازین تأثیر داشت. بازی کروکه[۹] (۱۸۸۶م؛ مؤسسۀ هنری، شیکاگو[۱۰])، نمونۀ شاخصی است از نفوذ امپرسیونیسم در آثارش.