تراژدی - کمدی: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
Mohammadi3 (بحث | مشارکتها) بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۴: | خط ۴: | ||
نمایشی که صحنهها یا ویژگیهای تراژدی<ref>tragedy</ref> و کمدی را با هم دارد. تراژدی-کمدیهای [[شکسپیر، ویلیام (۱۵۶۴ـ ۱۶۱۶)|شکسپیر]]<ref>Shakespeare </ref>، نمایشنامهنویس انگلیسی، مانند ''داستان زمستان''<ref>''The Winter’s Tale'' </ref> (۱۶۱۰ـ۱۶۱۱)، به اوجی تراژیک میرسند، امّا با پایانی خوش تلطیف میشوند. | نمایشی که صحنهها یا ویژگیهای تراژدی<ref>tragedy</ref> و کمدی را با هم دارد. تراژدی-کمدیهای [[شکسپیر، ویلیام (۱۵۶۴ـ ۱۶۱۶)|شکسپیر]]<ref>Shakespeare </ref>، نمایشنامهنویس انگلیسی، مانند ''داستان زمستان''<ref>''The Winter’s Tale'' </ref> (۱۶۱۰ـ۱۶۱۱)، به اوجی تراژیک میرسند، امّا با پایانی خوش تلطیف میشوند. | ||
تراژدی-کمدی قالب رایج نمایشنامههای [[تیاتر پوچی|تئاتر پوچی]]<ref>Theatre of the Absurd </ref> است، ازجمله ''[[در انتظار گودو]]''<ref>''En attendant Godot /Waiting For Godot'' </ref> اثر [[ | تراژدی-کمدی قالب رایج نمایشنامههای [[تیاتر پوچی|تئاتر پوچی]]<ref>Theatre of the Absurd </ref> است، ازجمله ''[[در انتظار گودو]]''<ref>''En attendant Godot /Waiting For Godot'' </ref> اثر [[بکت، ساموئل|ساموئل بکت]]<ref>Samuel Beckett </ref> (۱۹۵۲) و ''رُزنکرانتس و گیلدنسترن مردهاند''<ref>''Rosencrantz and Guildenstern are Dead'' </ref> (۱۹۶۷) از [[تام استاپارد]]<ref>Tom Stoppard</ref>. | ||
---- | ---- | ||
نسخهٔ کنونی تا ۲ دسامبر ۲۰۲۴، ساعت ۱۷:۳۹
تراژِدی-کُمِدی (tragicomedy)
نمایشی که صحنهها یا ویژگیهای تراژدی[۱] و کمدی را با هم دارد. تراژدی-کمدیهای شکسپیر[۲]، نمایشنامهنویس انگلیسی، مانند داستان زمستان[۳] (۱۶۱۰ـ۱۶۱۱)، به اوجی تراژیک میرسند، امّا با پایانی خوش تلطیف میشوند.
تراژدی-کمدی قالب رایج نمایشنامههای تئاتر پوچی[۴] است، ازجمله در انتظار گودو[۵] اثر ساموئل بکت[۶] (۱۹۵۲) و رُزنکرانتس و گیلدنسترن مردهاند[۷] (۱۹۶۷) از تام استاپارد[۸].