سویینبرن، الجرنون (۱۸۳۷ـ۱۹۰۹): تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
{{جعبه زندگینامه | {{جعبه زندگینامه | ||
|عنوان = | |عنوان =الجرنون سوئینبرن | ||
|نام = | |نام =Algernon Swinburne | ||
|نام دیگر= | |نام دیگر= | ||
|نام اصلی= | |نام اصلی= | ||
|نام مستعار= | |نام مستعار= | ||
|لقب= | |لقب= | ||
|زادروز= | |زادروز=۱۸۳۷م | ||
|تاریخ مرگ= | |تاریخ مرگ=۱۹۰۹م | ||
|دوره زندگی= | |دوره زندگی= | ||
|ملیت= | |ملیت=انگلیسی | ||
|محل زندگی= | |محل زندگی= | ||
|تحصیلات و محل تحصیل= | |تحصیلات و محل تحصیل= | ||
| شغل و تخصص اصلی = | | شغل و تخصص اصلی =شاعر | ||
|شغل و تخصص های دیگر= | |شغل و تخصص های دیگر= | ||
|سبک = | |سبک = | ||
|مکتب = | |مکتب = | ||
|سمت = | |سمت = | ||
|جوایز و افتخارات = | |جوایز و افتخارات = | ||
|آثار = | |آثار = | ||
|خویشاوندان سرشناس = | |خویشاوندان سرشناس = | ||
|گروه مقاله =تیاتر | |گروه مقاله =تیاتر | ||
خط ۲۹: | خط ۲۹: | ||
سوئینبرن، الجرنون (۱۸۳۷ـ۱۹۰۹)(Swinburne, Algernon)<br /> [[File:25297600.jpg|thumb|سوئينبِرن، اَلجِرنون]] | سوئینبرن، الجرنون (۱۸۳۷ـ۱۹۰۹)(Swinburne, Algernon)<br /> [[File:25297600.jpg|thumb|سوئينبِرن، اَلجِرنون]] | ||
شاعر انگلیسی. اگرچه سوئینبرن با نوشتن نمایشنامهای به سبک تراژدی یونانی، ''آتالانتا در کالودون''<ref>''Atalanta in Calydon''</ref> (۱۸۶۵)، توجه همگان را بهخود جلب کرد، ولی او و | شاعر انگلیسی. اگرچه سوئینبرن با نوشتن نمایشنامهای به سبک تراژدی یونانی، ''آتالانتا در کالودون''<ref>''Atalanta in Calydon''</ref> (۱۸۶۵)، توجه همگان را بهخود جلب کرد، ولی او و روستّی<ref>Rossetti</ref> در جایگاه رهبران «مکتب شعری دُنیوی<ref>the fleshy school of poetry</ref>»، مورد انتقاد شدید قرار گرفتند. اندیشههای انقلابی او در کتاب ''ترانههای سحرگاهان''<ref>''Songs before Sunrise''</ref> (۱۸۷۱) عدّهای دیگر را رنجیدهخاطر کرد. اشعار او از نظر بیان احساسات و بهکارگیری زبان توانمند درخور توّجهاند. | ||
| |
نسخهٔ ۲۷ دسامبر ۲۰۲۱، ساعت ۰۷:۳۴
الجرنون سوئینبرن Algernon Swinburne | |
---|---|
زادروز |
۱۸۳۷م |
درگذشت | ۱۹۰۹م |
ملیت | انگلیسی |
شغل و تخصص اصلی | شاعر |
گروه مقاله | تیاتر |
سوئینبرن، الجرنون (۱۸۳۷ـ۱۹۰۹)(Swinburne, Algernon)
شاعر انگلیسی. اگرچه سوئینبرن با نوشتن نمایشنامهای به سبک تراژدی یونانی، آتالانتا در کالودون[۱] (۱۸۶۵)، توجه همگان را بهخود جلب کرد، ولی او و روستّی[۲] در جایگاه رهبران «مکتب شعری دُنیوی[۳]»، مورد انتقاد شدید قرار گرفتند. اندیشههای انقلابی او در کتاب ترانههای سحرگاهان[۴] (۱۸۷۱) عدّهای دیگر را رنجیدهخاطر کرد. اشعار او از نظر بیان احساسات و بهکارگیری زبان توانمند درخور توّجهاند.