هامرسهویی، ویلهلم: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکیجو | دانشنامه آزاد پارسی
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
هامرسهویی، ویلهلم (1864ـ1916) Hammershoi, Vilhelm
هامرسهویی، ویلهلم (1864ـ1916م) Hammershoi, Vilhelm
{{جعبه زندگینامه
{{جعبه زندگینامه
|عنوان =ویلهلم هامرسهویی  
|عنوان =ویلهلم هامرسهویی  
خط ۱۹: خط ۱۹:
|سمت =
|سمت =
|جوایز و افتخارات =  
|جوایز و افتخارات =  
|آثار =تابلوی در پردۀ داخل اتاق با زن نشسته (1908، اُرهوس)
|آثار =تابلوی در پرده داخل اتاق با زن نشسته (1908م، اُرهوس)
|خویشاوندان سرشناس =
|خویشاوندان سرشناس =
|گروه مقاله =نگارگری و مجسمه سازی جهان
|گروه مقاله =نگارگری و مجسمه سازی جهان
خط ۲۸: خط ۲۸:
|باشگاه =
|باشگاه =
}}
}}
[[پرونده:2042156480.jpg|جایگزین=ویلهلم هامرسهویی|بندانگشتی|خودنگاره‌ای از ویلهلم هامرسهویی|243x243پیکسل]]
نقاش دانمارکی. شهرت او در خلق فضاهای خانگی خاطره‌انگیز و ارائۀ آن‌ها در نهایت سادگی با مخلوط خفه‌ای از رنگ‌های خاکستری، سبز، و سیاه ملایم است. در اتاق‌های خلوت نوکلاسیک او اغلب زن جوانی به چشم می‌خورد که پشت کرده و تنها نشسته است، مثل تابلوی ''در پردۀ داخل اتاق با زن نشسته'' (1908م، اُرهوس). کار او مثالی از قدرت درونی و عرفان‌گرایی روح نُردیک است و جایگاهی محوری در هنر [[اسکاندیناوی]] دارد.
نقاش دانمارکی. شهرت او در خلق فضاهای خانگی خاطره‌انگیز و ارائۀ آن‌ها در نهایت سادگی با مخلوط خفه‌ای از رنگ‌های خاکستری، سبز، و سیاه ملایم است. در اتاق‌های خلوت نوکلاسیک او اغلب زن جوانی به چشم می‌خورد که پشت کرده و تنها نشسته است، مثل تابلوی ''در پردۀ داخل اتاق با زن نشسته'' (1908، اُرهوس). کار او مثالی از قدرت درونی و عرفان‌گرایی روح نُردیک است و جایگاهی محوری در هنر اسکاندیناوی دارد.
[[رده:نگارگری و مجسمه سازی جهان]]
[[رده:نگارگری و مجسمه سازی جهان]]
[[رده:قرن 20 - اشخاص]]
[[رده:قرن 20 - اشخاص]]

نسخهٔ ‏۸ ژانویهٔ ۲۰۲۵، ساعت ۰۷:۱۴

هامرسهویی، ویلهلم (1864ـ1916م) Hammershoi, Vilhelm

ویلهلم هامرسهویی
Vilhelm Hammershoi
زادروز 1864م
درگذشت 1916م
ملیت دانمارکی
شغل و تخصص اصلی نقاش
آثار تابلوی در پرده داخل اتاق با زن نشسته (1908م، اُرهوس)
گروه مقاله نگارگری و مجسمه سازی جهان

نقاش دانمارکی. شهرت او در خلق فضاهای خانگی خاطره‌انگیز و ارائۀ آن‌ها در نهایت سادگی با مخلوط خفه‌ای از رنگ‌های خاکستری، سبز، و سیاه ملایم است. در اتاق‌های خلوت نوکلاسیک او اغلب زن جوانی به چشم می‌خورد که پشت کرده و تنها نشسته است، مثل تابلوی در پردۀ داخل اتاق با زن نشسته (1908م، اُرهوس). کار او مثالی از قدرت درونی و عرفان‌گرایی روح نُردیک است و جایگاهی محوری در هنر اسکاندیناوی دارد.