هوفر، کارل (۱۸۷۸ـ۱۹۵۵): تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
هوفِر، کارْل (۱۸۷۸ـ۱۹۵۵)(Hofer, Karl) | {{جعبه زندگینامه|عنوان=جعبه زندگینامه|نام=|نام دیگر=|نام اصلی=|نام مستعار=|لقب=|زادروز=|تاریخ مرگ=|دوره زندگی=|ملیت=|محل زندگی=|تحصیلات و محل تحصیل=|شغل و تخصص اصلی=|شغل و تخصص های دیگر=|سبک=|مکتب=|سمت=|جوایز و افتخارات=|آثار=|خویشاوندان سرشناس=|گروه مقاله=|دوره=|فعالیت های مهم=|رشته=|پست تخصصی=|باشگاه=}}هوفِر، کارْل (۱۸۷۸ـ۱۹۵۵)(Hofer, Karl) | ||
[[پرونده:41153900.jpg|بندانگشتی|کارل هوفر]] | [[پرونده:41153900.jpg|بندانگشتی|کارل هوفر]] | ||
نقاش آلمانی. منظره، نقش اشیا، و ترکیببندیهایی از پیکر انسان نقاشی میکرد. صراحت و سادگی در فرم، و لطف و ملاحت در رنگ را با اشتیاقِ دستیابی به محتوایی عاطفی درهم آمیخت و از این نظر به [[اکسپرسیونیسم (هنر)|اکسپرسیونیسم]]<ref>expressionism</ref> نزدیک شد. هوفر در کارلسروهه<ref>Karlsruhe </ref> بهدنیا آمد، و در آکادمی هنرهای زیبای همان شهر هنر آموخت. از شاگردان هانس توما<ref>Hans Thoma </ref> بود. در ۱۹۲۰ استاد مدرسۀ عالی هنرهای بصری، برلین<ref>Hochschule für Bildenden Künste, Berlin</ref>، شد؛ لیکن نازیها بر آثارش مهر «هنر فاسد<ref>degenerate art</ref>» زدند و او را از تدریس بازداشتند. در ۱۹۴۵ به ریاست مدرسۀ عالی هنرهای بصریِ برلین منصوب شد. | نقاش آلمانی. منظره، نقش اشیا، و ترکیببندیهایی از پیکر انسان نقاشی میکرد. صراحت و سادگی در فرم، و لطف و ملاحت در رنگ را با اشتیاقِ دستیابی به محتوایی عاطفی درهم آمیخت و از این نظر به [[اکسپرسیونیسم (هنر)|اکسپرسیونیسم]]<ref>expressionism</ref> نزدیک شد. هوفر در کارلسروهه<ref>Karlsruhe </ref> بهدنیا آمد، و در آکادمی هنرهای زیبای همان شهر هنر آموخت. از شاگردان هانس توما<ref>Hans Thoma </ref> بود. در ۱۹۲۰ استاد مدرسۀ عالی هنرهای بصری، برلین<ref>Hochschule für Bildenden Künste, Berlin</ref>، شد؛ لیکن نازیها بر آثارش مهر «هنر فاسد<ref>degenerate art</ref>» زدند و او را از تدریس بازداشتند. در ۱۹۴۵ به ریاست مدرسۀ عالی هنرهای بصریِ برلین منصوب شد. |
نسخهٔ ۱۱ ژانویهٔ ۲۰۲۵، ساعت ۱۱:۴۶
جعبه زندگینامه |
---|
هوفِر، کارْل (۱۸۷۸ـ۱۹۵۵)(Hofer, Karl)
نقاش آلمانی. منظره، نقش اشیا، و ترکیببندیهایی از پیکر انسان نقاشی میکرد. صراحت و سادگی در فرم، و لطف و ملاحت در رنگ را با اشتیاقِ دستیابی به محتوایی عاطفی درهم آمیخت و از این نظر به اکسپرسیونیسم[۱] نزدیک شد. هوفر در کارلسروهه[۲] بهدنیا آمد، و در آکادمی هنرهای زیبای همان شهر هنر آموخت. از شاگردان هانس توما[۳] بود. در ۱۹۲۰ استاد مدرسۀ عالی هنرهای بصری، برلین[۴]، شد؛ لیکن نازیها بر آثارش مهر «هنر فاسد[۵]» زدند و او را از تدریس بازداشتند. در ۱۹۴۵ به ریاست مدرسۀ عالی هنرهای بصریِ برلین منصوب شد.