پراید، جیمز (۱۸۶۶ـ۱۹۴۱): تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
پرایْد، جِیْمْز (۱۸۶۶ـ۱۹۴۱)(Pryde, James) | {{جعبه زندگینامه|عنوان=جعبه زندگینامه|نام=|نام دیگر=|نام اصلی=|نام مستعار=|لقب=|زادروز=|تاریخ مرگ=|دوره زندگی=|ملیت=|محل زندگی=|تحصیلات و محل تحصیل=|شغل و تخصص اصلی=|شغل و تخصص های دیگر=|سبک=|مکتب=|سمت=|جوایز و افتخارات=|آثار=|خویشاوندان سرشناس=|گروه مقاله=|دوره=|فعالیت های مهم=|رشته=|پست تخصصی=|باشگاه=}}پرایْد، جِیْمْز (۱۸۶۶ـ۱۹۴۱)(Pryde, James) | ||
نقاش اسکاتلندی. از ۱۸۹۴ تا ۱۸۹۶ همراه با [[نیکلسون، ویلیام (۱۸۷۲ـ۱۹۴۹)|ویلیام نیکلسون]]<ref>William Nicholson</ref>، و با امضای برادران بگرستاف<ref>Beggarstaff Brothers </ref>، پوسترهایی را طراحی و اجرا کرد. در ادینبورگ<ref>Edinburgh </ref> و پاریس هنر آموخت. به تقلید از [[هوگارت، ویلیام (۱۶۹۷ـ۱۷۶۴)|ویلیام هوگارت]]<ref>William Hogarth </ref> یا جامباتیستا پیرنزی<ref>Giambattista Piranesi </ref>، دلتنگی و اندوه رمانتیک<ref>Romantic </ref> را بهتصویر درآورد، و تصوّر خود از زندگی شهری را بر آن افزود. تابلوی ''محلۀ فقیرنشین''<ref>''The Slum''</ref>، نظرگیرترین اثر او در میان آثاری است که درونمایۀ معمارانه دارند. | نقاش اسکاتلندی. از ۱۸۹۴ تا ۱۸۹۶ همراه با [[نیکلسون، ویلیام (۱۸۷۲ـ۱۹۴۹)|ویلیام نیکلسون]]<ref>William Nicholson</ref>، و با امضای برادران بگرستاف<ref>Beggarstaff Brothers </ref>، پوسترهایی را طراحی و اجرا کرد. در ادینبورگ<ref>Edinburgh </ref> و پاریس هنر آموخت. به تقلید از [[هوگارت، ویلیام (۱۶۹۷ـ۱۷۶۴)|ویلیام هوگارت]]<ref>William Hogarth </ref> یا جامباتیستا پیرنزی<ref>Giambattista Piranesi </ref>، دلتنگی و اندوه رمانتیک<ref>Romantic </ref> را بهتصویر درآورد، و تصوّر خود از زندگی شهری را بر آن افزود. تابلوی ''محلۀ فقیرنشین''<ref>''The Slum''</ref>، نظرگیرترین اثر او در میان آثاری است که درونمایۀ معمارانه دارند. |
نسخهٔ کنونی تا ۲۲ ژانویهٔ ۲۰۲۵، ساعت ۰۷:۵۳
جعبه زندگینامه |
---|
پرایْد، جِیْمْز (۱۸۶۶ـ۱۹۴۱)(Pryde, James)
نقاش اسکاتلندی. از ۱۸۹۴ تا ۱۸۹۶ همراه با ویلیام نیکلسون[۱]، و با امضای برادران بگرستاف[۲]، پوسترهایی را طراحی و اجرا کرد. در ادینبورگ[۳] و پاریس هنر آموخت. به تقلید از ویلیام هوگارت[۴] یا جامباتیستا پیرنزی[۵]، دلتنگی و اندوه رمانتیک[۶] را بهتصویر درآورد، و تصوّر خود از زندگی شهری را بر آن افزود. تابلوی محلۀ فقیرنشین[۷]، نظرگیرترین اثر او در میان آثاری است که درونمایۀ معمارانه دارند.