میشل، ژرژ (۱۷۶۵ـ۱۸۴۳): تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
{{جعبه زندگینامه|عنوان=ژرژ میشل|نام=Georges Michel|نام دیگر=|نام اصلی=|نام مستعار=|لقب=|زادروز=۱۷۶۵م|تاریخ مرگ=۱۸۴۳م|دوره زندگی=|ملیت=فرانسوی|محل زندگی=|تحصیلات و محل تحصیل=|شغل و تخصص اصلی=نقاش|شغل و تخصص های دیگر=|سبک=|مکتب=|سمت=|جوایز و افتخارات=|آثار=حوالی مونمارتر (لوور، پاریس)|خویشاوندان سرشناس=|گروه مقاله=نگارگری و مجسمه سازی جهان|دوره=|فعالیت های مهم=|رشته=|پست تخصصی=|باشگاه=}} | {{جعبه زندگینامه|عنوان=ژرژ میشل|نام=Georges Michel|نام دیگر=|نام اصلی=|نام مستعار=|لقب=|زادروز=۱۷۶۵م|تاریخ مرگ=۱۸۴۳م|دوره زندگی=|ملیت=فرانسوی|محل زندگی=|تحصیلات و محل تحصیل=|شغل و تخصص اصلی=نقاش|شغل و تخصص های دیگر=|سبک=|مکتب=|سمت=|جوایز و افتخارات=|آثار=حوالی مونمارتر (لوور، پاریس)|خویشاوندان سرشناس=|گروه مقاله=نگارگری و مجسمه سازی جهان|دوره=|فعالیت های مهم=|رشته=|پست تخصصی=|باشگاه=}} | ||
[[پرونده:38599000-2.jpg|بندانگشتی|آسیاب مونمارتر اثر ژرژ میشل]] | |||
میشل، ژرژ (۱۷۶۵ـ۱۸۴۳م)(Michel, Georges) | میشل، ژرژ (۱۷۶۵ـ۱۸۴۳م)(Michel, Georges) | ||
نقاش فرانسوی. در هوای باز منظرهپردازی میکرد؛ نقاشی منزوی، و از پیشگامان [[مکتب باربیزون]]<ref>Barbizon School</ref> بود. بهشیوهای متأثر از هنرمندان منظرهپرداز هلندی، از دهکدۀ مونمارتر<ref>Montmartre | نقاش فرانسوی. در هوای باز منظرهپردازی میکرد؛ نقاشی منزوی، و از پیشگامان [[مکتب باربیزون]]<ref>Barbizon School</ref> بود. بهشیوهای متأثر از هنرمندان منظرهپرداز هلندی، از دهکدۀ مونمارتر<ref>Montmartre |
نسخهٔ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴، ساعت ۰۶:۰۲
ژرژ میشل Georges Michel | |
---|---|
زادروز |
۱۷۶۵م |
درگذشت | ۱۸۴۳م |
ملیت | فرانسوی |
شغل و تخصص اصلی | نقاش |
آثار | حوالی مونمارتر (لوور، پاریس) |
گروه مقاله | نگارگری و مجسمه سازی جهان |
میشل، ژرژ (۱۷۶۵ـ۱۸۴۳م)(Michel, Georges)
نقاش فرانسوی. در هوای باز منظرهپردازی میکرد؛ نقاشی منزوی، و از پیشگامان مکتب باربیزون[۱] بود. بهشیوهای متأثر از هنرمندان منظرهپرداز هلندی، از دهکدۀ مونمارتر[۲] (اکنون بخشی از پاریس) چشماندازهای پراحساسی خلق کرد؛ همچون تابلوی حوالی مونمارتر[۳] (لوور[۴]، پاریس). میشل در ابتدا ضمن مرمت آثار استادان منظرهپرداز هلندی، برخی از دیدگاههای آنان را در کار خود منعکس ساخت. به زندگی سادۀ اطرافش قانع بود، و هرگز آثارش را بهنمایش نگذاشت، در گمنامی نقاشی کرد، بیآنکه از سوی معاصرانش ستوده شود.