هران، پاتریک (۱۹۲۰ـ۱۹۹۹): تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۶: | خط ۶: | ||
نقاش، طراح و هنرنویس انگلیسی. در [[لیدز]] بهدنیا آمد. پدرش تولیدکنندۀ منسوجات بود؛ در دو دهۀ ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰م برای کارگاه پدرش طراحی میکرد. در ۱۹۵۶م در [[کورنوال]]<ref>Cornwall</ref> اقامت گزید. از [[سزان، پل (۱۸۳۹ـ۱۹۰۶)|سزان]]، [[ماتیس، هانری (۱۸۶۹ـ۱۹۵۴)|ماتیس]] و [[براک، ژرژ (۱۸۸۲ـ۱۹۶۳)|براک]] تاثیرات زیادی گرفت و در هر دو عرصهی فیگوراتیو و انتزاعی فعال بود. از نقاشان پیشگام مکتب سنت آیوز<ref>St Ives School | نقاش، طراح و هنرنویس انگلیسی. در [[لیدز]] بهدنیا آمد. پدرش تولیدکنندۀ منسوجات بود؛ در دو دهۀ ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰م برای کارگاه پدرش طراحی میکرد. در ۱۹۵۶م در [[کورنوال]]<ref>Cornwall</ref> اقامت گزید. از [[سزان، پل (۱۸۳۹ـ۱۹۰۶)|سزان]]، [[ماتیس، هانری (۱۸۶۹ـ۱۹۵۴)|ماتیس]] و [[براک، ژرژ (۱۸۸۲ـ۱۹۶۳)|براک]] تاثیرات زیادی گرفت و در هر دو عرصهی فیگوراتیو و انتزاعی فعال بود. از نقاشان پیشگام مکتب سنت آیوز<ref>St Ives School | ||
</ref> بهشمار میرود. بیشترِ نقاشیهای هران انتزاعی<ref>abstract </ref>اند و با رنگهایی شاد و زنده اجرا شدهاند. برای چند مجله، ازجمله ''نیواستیتسمن''<ref>''New Statesman''</ref>، نقد هنری مینوشت و چندین کتاب دربارۀ هنر تألیف کرد. | </ref> بهشمار میرود. بیشترِ نقاشیهای هران انتزاعی<ref>abstract </ref>اند و با رنگهایی شاد و زنده اجرا شدهاند. برای چند مجله، ازجمله ''نیواستیتسمن''<ref>''New Statesman''</ref>، نقد هنری مینوشت و چندین کتاب دربارۀ هنر تألیف کرد. | ||
[[پرونده:41060700-3.jpg|بندانگشتی|اثری از هران]] | [[پرونده:41060700-3.jpg|بندانگشتی|Harbour Room with Red Carpet، اثری از پاتریک هران]] | ||
| | ||
نسخهٔ ۱۰ ژانویهٔ ۲۰۲۵، ساعت ۱۴:۰۸
پاتریک هِران Patrick Heron | |
---|---|
زادروز |
لیدز۱۹۲۰م |
درگذشت | ۱۹۹۹م |
محل زندگی | کورنوال |
ملیت | انگلیسی |
شغل و تخصص اصلی | نقاش، طراح و هنرنویس |
مکتب | سنت آیوز |
گروه مقاله | نگارگری و مجسمه سازی جهان |
هِران، پاتریک (۱۹۲۰ـ۱۹۹۹م)(Heron, Patrick)
نقاش، طراح و هنرنویس انگلیسی. در لیدز بهدنیا آمد. پدرش تولیدکنندۀ منسوجات بود؛ در دو دهۀ ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰م برای کارگاه پدرش طراحی میکرد. در ۱۹۵۶م در کورنوال[۱] اقامت گزید. از سزان، ماتیس و براک تاثیرات زیادی گرفت و در هر دو عرصهی فیگوراتیو و انتزاعی فعال بود. از نقاشان پیشگام مکتب سنت آیوز[۲] بهشمار میرود. بیشترِ نقاشیهای هران انتزاعی[۳]اند و با رنگهایی شاد و زنده اجرا شدهاند. برای چند مجله، ازجمله نیواستیتسمن[۴]، نقد هنری مینوشت و چندین کتاب دربارۀ هنر تألیف کرد.