هامرسهویی، ویلهلم: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
هامرسهویی، ویلهلم ( | هامرسهویی، ویلهلم (1864ـ1916م) Hammershoi, Vilhelm | ||
{{جعبه زندگینامه | {{جعبه زندگینامه | ||
|عنوان =ویلهلم هامرسهویی | |عنوان =ویلهلم هامرسهویی | ||
خط ۱۹: | خط ۱۹: | ||
|سمت = | |سمت = | ||
|جوایز و افتخارات = | |جوایز و افتخارات = | ||
|آثار =تابلوی در | |آثار =تابلوی در پرده داخل اتاق با زن نشسته (1908م، اُرهوس) | ||
|خویشاوندان سرشناس = | |خویشاوندان سرشناس = | ||
|گروه مقاله =نگارگری و مجسمه سازی جهان | |گروه مقاله =نگارگری و مجسمه سازی جهان | ||
خط ۲۸: | خط ۲۸: | ||
|باشگاه = | |باشگاه = | ||
}} | }} | ||
نقاش دانمارکی. شهرت او در خلق فضاهای خانگی خاطرهانگیز و ارائۀ آنها در نهایت سادگی با مخلوط خفهای از رنگهای خاکستری، سبز، و سیاه ملایم است. در اتاقهای خلوت نوکلاسیک او اغلب زن جوانی به چشم میخورد که پشت کرده و تنها نشسته است، مثل تابلوی ''در پردۀ داخل اتاق با زن نشسته'' (1908م، اُرهوس). کار او مثالی از قدرت درونی و عرفانگرایی روح نُردیک است و جایگاهی محوری در هنر [[اسکاندیناوی]] دارد. | |||
نقاش دانمارکی. شهرت او در خلق فضاهای خانگی خاطرهانگیز و ارائۀ آنها در نهایت سادگی با مخلوط خفهای از رنگهای خاکستری، سبز، و سیاه ملایم است. در اتاقهای خلوت نوکلاسیک او اغلب زن جوانی به چشم میخورد که پشت کرده و تنها نشسته است، مثل تابلوی ''در پردۀ داخل اتاق با زن نشسته'' ( | |||
[[رده:نگارگری و مجسمه سازی جهان]] | [[رده:نگارگری و مجسمه سازی جهان]] | ||
[[رده:قرن 20 - اشخاص]] | [[رده:قرن 20 - اشخاص]] |
نسخهٔ ۸ ژانویهٔ ۲۰۲۵، ساعت ۰۷:۱۴
هامرسهویی، ویلهلم (1864ـ1916م) Hammershoi, Vilhelm
ویلهلم هامرسهویی Vilhelm Hammershoi | |
---|---|
زادروز |
1864م |
درگذشت | 1916م |
ملیت | دانمارکی |
شغل و تخصص اصلی | نقاش |
آثار | تابلوی در پرده داخل اتاق با زن نشسته (1908م، اُرهوس) |
گروه مقاله | نگارگری و مجسمه سازی جهان |
نقاش دانمارکی. شهرت او در خلق فضاهای خانگی خاطرهانگیز و ارائۀ آنها در نهایت سادگی با مخلوط خفهای از رنگهای خاکستری، سبز، و سیاه ملایم است. در اتاقهای خلوت نوکلاسیک او اغلب زن جوانی به چشم میخورد که پشت کرده و تنها نشسته است، مثل تابلوی در پردۀ داخل اتاق با زن نشسته (1908م، اُرهوس). کار او مثالی از قدرت درونی و عرفانگرایی روح نُردیک است و جایگاهی محوری در هنر اسکاندیناوی دارد.